Eindelijk in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Stam - WaarBenJij.nu Eindelijk in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica Stam - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Kaapstad!

Door: Jessica Stam

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste blog vanuit een zonnig Kaapstad, waar ik nu al weer ruim een week woon. Woensdagavond 15 oktober j.l. vertrok ik met een backpack van amper 13 kg naar Zuid-Afrika. Na een lange reis,  met tussenstop in Dubai, kwam ik eindelijk aan op mijn eind bestemming. Vol ongeloof zat ik vervolgens in het busje wat me naar het vrijwilligershuis toe bracht. Daar werd ik hartelijk ontvangen door de huisbaas. Het is een leuk en gezellig huis met veel nationaliteiten o.a uit Denemarken, Noorwegen, Zwitserland, drie Nederlanders waaronder ik en niet te vergeten Duitsland. Ik geloof dat zo'n 20 man daar vandaan komt. Is ook niet zo heel raar eigenlijk, de lente en zomer hier in Z-A wordt ook wel het "seizoen van de Duitsers" genoemd. Aan gezelligheid geen gebrek dus! Al vrij veel van de omgeving gezien. De twee prachtige stranden Camps Bay & Clifton Beach bezocht met uitzicht op de Table Mountain, Lion's Head en The Twelve Apostles. Verder mijn eerste weekend al naar een local food market geweest, het uitgaans leven op Long Street ontdekt en mijn eerste braai (BBQ) gehad. Afgelopen maandag was er een oriëntatiedag voor alle nieuwe vrijwilligers. Een gezellige groep mensen met boordevol informatie en meteen maar mijn eerste trip geboekt naar Kaap de Goede Hoop, het Zuidelijkste puntje van Afrika. Dinsdag was mijn eerste echte dag op de basisschool. Ik mag van geluk spreken dat mijn project tegenover het huis is, geen reiskosten verder! Ik help in een klas waar de kinderen 5, 6 jaar oud zijn. De kids zijn maar al te blij met een nieuwe extra hulp in de klas en ik ben blij dat ik de komende weken mag meedraaien op een Afrikaanse school. Het is lastig om het te verwoorden hoe het hier in z'n werk gaat omdat ik het zelf allemaal nog moet laten bezinken! Maar ze zijn hier in ieder geval geboren voor het dansen. Zodra ze ergens muziek horen gaan de kontjes al heen en weer. Geweldig om te zien! Komende zondag staat Robbeneiland op de planning. Het beroemdste gevangeniseiland ter wereld waar onder andere Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Ik ben ben benieuwd! Zo, jullie zijn een klein beetje op de hoogte van hoe en wat.

Totsiens!

  • 24 Oktober 2014 - 16:39

    Femmie:

    Wouw dat klinkt allemaal echt te goed!! Leuk je van de week ook even gesproken te hebben!! Dikke kus!!! Fem

  • 24 Oktober 2014 - 16:44

    Marieke:

    Hi siss. Leuk om je verhaal te lezen. Erg leuk. Het dus ook wel een land voor rick om met je kontje te gaan dansen. Haha. Fijn weekend en tot Skype's.xxxx



  • 24 Oktober 2014 - 17:02

    Elly Van Kampen:

    Hoi Jessica, wat heb jij in 1 week al veel gedaan en gezien. Je zal nog tijd te kort komen . Ik ben bij Juria je ouders tegen gekomen die vertelden al het een en ander. Voor hen stil in huis voor jou is het genieten. Nu Jessica groetjes en tot schrijfs . ome Nico en tante Elly.

  • 24 Oktober 2014 - 19:11

    Lonneke:

    Klinkt weer erg gaaf Jes! Ook weer prachtig hoe je dit weer schrijft! Heerlijk!
    Geniet van alles om jr heen en let (heel) goed op jezelf!
    Heel veel liefs vanuit het regeneachtige Nederland!

  • 25 Oktober 2014 - 13:44

    Maartje:

    Hee Jes wat fijn dat het zo goed daar gaat ! We missen jou liefs van de hele familie in Belgie

  • 25 Oktober 2014 - 17:10

    Tante Juria En Gezin:

    Leuk verhaal Jes! Wat een ervaring al weer. Fijn dat je tegenover de school woont. Succes met de kindjes en gaaf dat je Robbeneiland gaat bezoeken! Dat zal best indruk op je maken. Het beste weer met alles! Dikke kus van ons allemaal! :)

  • 26 Oktober 2014 - 12:03

    Mama:

    Lieve Jessica


    Je hebt al een hoop beleefd deze week. Het is een mooi verhaal. We spreken elkaar natuurlijk regelmatig maar ik wilde toch even reageren. Succes met alles wat je doet en wees voorzichtig.

    Liefs PAPA en MAMA XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jessica

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 2980

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: